ePrivacy and GPDR Cookie Consent by CookieConsent.com
Søg

Opsætningsguide

opsætningsguide

Guide – Oprettelses guide for medlemmer:

 

  • Tryk på ’Tilmeld virksomhed’ øverst på siden

 

 

  • Vælg den ønskede pakke og tryk på ’fortsæt’
  • Herefter skal du indtaste dine oplysninger


    Opslagstitel: Her indtaster du din forretnings navn, eller det navn du gerne vil have vises når man søger på services

 

Har din virksomhed en tagline?: En tagline er også bedre kendt som et motto eller et slogan. 


Fulde adresse: Indtast din adresse. Er du en virksomhed skal du indtaste din virksomhedsadresse. Er du freelancer kan du indtaste den adresse hvorfra du hovedsageligt arbejder. Har du ikke en adresse, er det vigtigt at du bruger funktionen ’sæt selv pin’. På den måde sikrer du dig at din virksomhed kan findes via søgefunktionen.

 

Hvis du benytter dig af funktionen ‘sæt selv pin’ vil du opdage at der ikke automatisk bliver indtastet dine adresse oplysninger. I stedet kan du nu se et nyt felt med ‘breddegrad’ og ‘længdegrad’, hvor dine koordinater fra ‘sæt selv pin’ vil fremgå. Disse koordinater er nok til at du vil blive vist i søgninger, når en kunde søger på services i dit nærområde.

 

Hvis du ønsker at dine adresseoplysninger skal fremgå på din profil, er det vigtigt at du indtaster dem manuelt ved at trykke på ‘manuel indtastning’.


By: Indtast byen hvor du har din adresse. Dette punkt kan du se bort fra hvis du har benyttet dig af funktionen ‘sæt selv pin’ og ikke ønsker at indtaste en manuel adresse. 

 

Telefon: Her indtaster du det telefonnummer som man skal kunne kontakte dig på i forbindelse med dit arbejde. Det er ikke en nødvendighed at indtaste telefonnummer, hvis du enten ikke har et eller ikke ønsker at blive kontaktet pr. telefon.


Kategori: Her vælger du de kategorier som du arbejder med og tilbyder services i. Bemærk at du med fordel kan indtaste flere kategorier, hvis du ønsker at blive vist i flere søgeresultater.


Prisdetaljer: Her kan du indtaste prisrammen for de services du udbyder. Det er vigtigt du udfylder prisinterval hvis du ønsker at blive vist i søgninger der sorterer i prisforskel.


Træffetider: Her kan du ændre i dine åbningstider. Fjerne åbningsdage ved at trykke på det røde kryds. Tilføj åbningsdage ved at trykke på det blå plus.

Du kan også tilføje flere tidsintervaller, hvis du har tidspunkter i løbet af dagen hvor du ikke holder åbent.


Sociale medier: Her kan du tilføje dine sociale medier såsom Instagram, Facebook og Youtube, som vil fremgå på din profil. De vil være synlige for brugere på platformen og derfra kan de tilgå dine sociale medier. Du kan med fordel også indsætte din lobol profil i din bio, så alle dine nuværende kunder ved hvor de fremover skal booke dine services.


Ofte stillede spørgsmål: Hvis du oplever at blive stillet mange af de samme spørgsmål i forbindelse med dit arbejde, kan du her indtaste vigtige informationer. Du kan skrive f.eks. om du bruger økologiske produkter, hvilke corona tiltag du bruger eller du tilbyder kaffe og te til gæster.


Beskrivelse af dit sted: Her kan du indtaste en beskrivelse af dit sted, eksempelvis din uddannelsesmæssige baggrund, betalingsmuligheder, hvilke typer behandlinger du tilbyder og meget mere. Du kan med fordel se de profil eksempler vi har lavet her: LINK 

 

Tags eller Keywords: For at blive vist i søgningen når dine potentielle kunder leder efter noget specifikt, er det vigtigt at du indtaster forskellige søgeord i dette felt. Hvis en kunde søger på fx. Gelenegle, vil du blive vist i søgningen, hvis du har indtastet ordet her. Der er ingen begrænsning for hvor mange ord du kan indtaste men husk at sæt et komma imellem hvert ord. 

Video: Her kan du indsætte et videolink, hvis du eksempelvis har uploadet en præsentationsvideo af din butik eller dit arbejde. Du har mulighed for at indsætte et youtube link direkte i feltet. Man har mulighed for at gøre youtube videoen privat, så kun folk med det bestemte link kan se din video(fremgår ikke på youtube).

 

Billeder: Her har du mulighed for at uploade billeder til dit galleri. Sæt derfor gerne flere billeder ind i feltet, hvor du fremviser dit arbejde eller dine services. 

 

Stedets logo: Her har du mulighed for at uploade dit logo, hvis ikke du har et logo har du mulighed for at vælge et andet billede som du gerne vil bruge. 

 

Banner: Dette fungere som dit coverbillede på din profil. 

Her indtaster du din serviceliste

 

Indtast service navn og pris: Eksempelvis ’Herreklip – 100 kr.’ ´Fuld kropsmassage – 250 kr´

 

Hvor lang tid tager servicen: Indtast den forventede behandlingstid.

 

Beskrivelse af service: Her kan du kort beskrive servicen, eksempelvis hvilken behandlingsform der er tale om eller hvilke produkter du bruger og om de måske er økologiske. 

 

Du kan tilføje flere services ved at trykke på det lille plus ved siden af tilføj ny.

 

CVR-nummer: Her skal du indtaste din virksomheds CVR-nummer, hvis ikke du har et CVR-nummer, kan du følge denne guide, så du kan oprette et. – Link

(Enkeltmandsvirksomhed/ mindre personlig ejet virksomhed, da man ikke må tjene mere end 50.000 kr. om året før man skal oprette et CVR.) Hvis ikke du har modtaget eller oprettet et CVR nummer så skal man indtaste sit CPR nr. 

 

Her skal du indtaste din eller din virksomheds e-mailadresse, så du kan modtage login oplysninger og notifikationer ved booking og andre henvendelser. Indtast dit ønskede brugernavn som kun vil være synlig, hvis du selv ønsker at booke en tid hos en af de andre behandlere/ virksomheder på hjemmesiden. 

 

Husk at læs vores vilkår og betingelser, inden du sætter kryds ved ’jeg accepterer’

 

Til sidst skal du trykke på ’gem og forhåndsvis’, hvorefter du vil blive sendt videre til en forhåndsvisning af din profil samt mulighed for betaling. Du er på nuværende tidspunkt ikke synlig på hjemmesiden, men dette vil ske automatisk efter betaling.

 

Du er nu logget ind midlertidigt og har mulighed for at ændre din adgangskode under punktet “opdater profil” oppe i højre hjørne. Hvis ikke du ændre din adgangskode, vil du skulle benytte dig af den kode som du har fået tilsendt på mail, næste gang du skal logge ind. 

Under punktet dashboard kan du finde alt det du skal bruge for at danne dig et overblik over din virksomhedsprofil. 

 

Opsætningsguide: 

 

Hvor finder du din virksomhedsprofil? (afventer svar fra A-work); du kan finde din virksomhedsprofil/opslag under punktet virksomheder i venstre menu. Ønsker du at tilføje endnu en virksomhed til din profil, kan du med fordel trykke på tilføj virksomhed, hvorefter begge opslag vil kunne findes under punktet virksomheder. 

 

Hvordan redigere du dit opslag/virksomhedsprofil? 

Du skal klikke på virksomheder i venstre menu, hvorefter du har mulighed at redigere dit opslag under menuen der kommer frem ved at klikke på de tre prikker i højre hjørne. 

Google analytics: (afventer svar fra A-work)  

 

Hvordan opsætter du din booking? Hvis du klikker på bookinger i menuen til venstre, vil du blive videreført til opsætningen af din booking, her klikker du på “start nu” hvorefter du vil kunne se dit opslag her: 

Vælg dit opslag/din virksomhed, og husk at klik på det blå plus i venstre side for at tilføje dette opslag til din booking. Klik herefter på gem og du er nu klar til at modtage bookinger. 

 

Når du modtager en booking vil du automatisk modtage en notifikation på e-mail. Husk derfor at tjekke din mail jævnligt, så du ikke går glip af en potentiel booking. Du skal selv ind og godkende bookingerne, dette gøres ved at klikke på pop up menuen under handling. Du kan også se specifikationer på de enkelte bookinger og oplysninger på dine kunder

**OVERLAP** – afventer svar fra A-work. 

Beskeder: 

Dine kunder har mulighed for at skrive til dig med evt. spørgsmål inden de booker en tid hos dig. Du vil modtage en notifikation på mail samt på dit dashboard, så husk at tjek din mail jævnligt så du kan svare hurtigst muligt. 

 

Pakker: Du har her mulighed for at se dit nuværende abonnement og ændre det, hvis du ønsker en anden pakke. 

 

Gemt: Ønsker du at gemme favorit virksomheder, så du nemt og hurtigt kan finde dem igen, har du også mulighed for dette. 

 

Anmeldelser: 

Du vil modtage en e-mail med en notifikation når du har fået en ny anmeldelse. Du kan ydermere se en notifikation på dashboard. 

 

Hvordan fungere din brugerprofil? 

Vores system er sat op på den måde, at du har mulighed for også at booke en tid hos en af vores andre behandlere, direkte fra din brugerprofil. Din/dine virksomheder er knyttet op på din brugerprofil som et eller flere opslag. De oplysninger som fremgår ved din booking hos andre er derfor dem som du indtaster under din profil. Du kan tilgå din profilopsætning fra dit dashboard “min profil”. 

 

Ønsker du derudover at ændre dit password, downloade dine oplysninger eller slette din profil (dette medføre selvfølgelig også sletning af alle dine virksomhedsprofiler/opslag) kan dette også gøres herfra. Bemærk at hvis du vil have mulighed for igen på et senere tidspunkt, at være en del af lobol.dk, er det vigtigt at du tildeler alt indhold fra din profil til administrationen. På den måde kan vi aktivere din profil igen, med alt det indhold du før har sat ind, så du ikke skal starte forfra.